;
...bis zum Forumstreffen in Hohenroda





#101

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 07.11.2012 16:26
von T-Rex • Fossil | 5.515 Beiträge

Zitat von KW0815 im Beitrag #100
Would have been nice if they had sent this one as we spend a half day cutting that stuff to fit...
The instructions they sent with it also must have been for another car


I've seen that ADM offers two various kits for ZL1 (750 HP/650 HP) - have you used stuff out of this, or have the other parts been from other suppliers?

aaargh - I will get my ZL1 end of this month - a hell of winter time will remain - just to be shortened by doing some mods ...


Weg isser : ZL1, AT, Convertible, M.Y. 2013 - Summit White - 620 PS
nach oben springen

#102

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 08.11.2012 12:47
von Sharp-ZL1 • Golf-Schubser | 57 Beiträge

When I ordered the Kit. I talked to Andy and he sent it to me. At the time they did not have the kits made yet. That is way Steffen had a hard time getting it to fit correctly.


nach oben springen

#103

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 09.11.2012 17:52
von MrDew • Camaro-Infizierter | 259 Beiträge

Hm, i wonder whether he sent you the wrong tube?
http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=231393


nach oben springen

#104

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 20.11.2012 12:42
von T-Rex • Fossil | 5.515 Beiträge

Zitat von KW0815 im Beitrag #100
Would have been nice if they had sent this one as we spend a half day cutting that stuff to fit...
The instructions they sent with it also must have been for another car


What about HFC? true that ZL1 Standard exhaust is already 3" - so just HFC (and maybe LT) would be requested? Can there be used the ones for SS Models (1 7/8 LT) - 200er Metal-Kats?


Weg isser : ZL1, AT, Convertible, M.Y. 2013 - Summit White - 620 PS
nach oben springen

#105

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 20.11.2012 18:57
von MrDew • Camaro-Infizierter | 259 Beiträge

Most of the bigger manufacturers updated their SS headers to fit/clear the ZL1 (just the belly pan needs to be trimmed a bit).

Not sure however whether the ZL1 runs 3" exhaust already...


zuletzt bearbeitet 20.11.2012 18:57 | nach oben springen

#106

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 20.11.2012 21:57
von T-Rex • Fossil | 5.515 Beiträge

Zitat von MrDew im Beitrag #105
Most of the bigger manufacturers updated their SS headers to fit/clear the ZL1 (just the belly pan needs to be trimmed a bit).

Not sure however whether the ZL1 runs 3" exhaust already...



So LT / HFC should be available ... Add Upper pulley... Larger heat exchanger ... What separates me of heaven is final confirmation of end year bonus ...


Weg isser : ZL1, AT, Convertible, M.Y. 2013 - Summit White - 620 PS
nach oben springen

#107

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 22.02.2013 18:40
von T-Rex • Fossil | 5.515 Beiträge

Zitat von Sharp-ZL1 im Beitrag #6
Just adding a CAI, super charger pulley kit, larger heat exchanger, dual catch can, and a tune? Look to come out with about 600 + rwhp!




@Sharp-ZL1:

where did you get pulley kit from? If I followed right way, you changed upper pulley only? Which size? which Heat Exchanger did you take?


Weg isser : ZL1, AT, Convertible, M.Y. 2013 - Summit White - 620 PS
nach oben springen

#108

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 22.02.2013 18:49
von TinyToasta • Co-Admin | 12.037 Beiträge

ZL1 headed to Kraftwerk (3)

Pulley Kit kam von Livernois
Der Heat Exchanger ist von KDI
SC Pulleygrösse müsste 2.55 gewesen sein

Hoffentlich meldet sich Sharp hier nochmal...



Life's not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away
nach oben springen

#109

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 24.02.2013 11:30
von MrDew • Camaro-Infizierter | 259 Beiträge

Das untere pulley sollte viel einfacher sein zum wechseln... Texas Speed arbeitet an einer neuen, preiswerteren Lösung... Schau mal nach auf C5...


nach oben springen

#110

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 24.02.2013 12:24
von T-Rex • Fossil | 5.515 Beiträge

Naja ... habe mal das hier gefunden:

Crank ______SCPulley____Ratio_______Boost
8.0------------2.95--------2.71--------8.6 psi (stock)
8.0------------2.55--------3.14--------13 psi (changeonly SCpulley)
8.6------------2.95--------2.92--------10.5 psi (changecrank pulley)
8.6------------2.55--------3.37--------14 psi (changebothpulleys)
9.1------------2.95--------3.09--------11.5 psi (changecrank pulley)
9.1------------2.55--------3.57--------15.5 psi (changebothpulleys)
9.6------------2.95--------3.25--------13 psi (changecrank pulley)
9.6------------2.55--------3.77--------17 psi (changebothpulleys)
10.0-----------2.95--------3.39--------14 psi (changecrank pulley)
10.0-----------2.55--------3. 92--------18 psi (changebothpulleys)


ein 9.6er sollte also machbar sein. Zusammen mit dem CAI (RotoFab) sollte das was bringen. Texas Speed spricht von einem 9.1er, welcher 3 psi Boost bringen soll? Wäre natürlich heiss ...

Mich irritiert die Aussage von Kraftwerk zu den "defekten" Kats - ist das ein Einzelfall? Habe im Camaro5 keine anderen Berichte dazu gefunden. Die HFC von Whity wären natürlich eine ideale Ergänzung ...


Weg isser : ZL1, AT, Convertible, M.Y. 2013 - Summit White - 620 PS
zuletzt bearbeitet 24.02.2013 12:33 | nach oben springen

#111

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 24.02.2013 16:30
von MrDew • Camaro-Infizierter | 259 Beiträge

Here's what texas speed is working on... supposedly a whole lot cheaper than the Innovators west or metco pulleys... We shall see.

THe lower pulley is cheaper since you dont have to pull off the snout of your SC... On the other hand if you pull your snout anyway might as well port and polish it... ;-)

http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=275187


zuletzt bearbeitet 24.02.2013 16:32 | nach oben springen

#112

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 25.02.2013 08:17
von Sharp-ZL1 • Golf-Schubser | 57 Beiträge

That will make it nice. I should have had my ported and Polished. Trying to find a place to install my Kook's headers but the Snow will not stop falling.

MrDrew are you still in Texas or are you now in Europe?




Zitat von MrDew im Beitrag #111
Here's what texas speed is working on... supposedly a whole lot cheaper than the Innovators west or metco pulleys... We shall see.

THe lower pulley is cheaper since you dont have to pull off the snout of your SC... On the other hand if you pull your snout anyway might as well port and polish it... ;-)

http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=275187


nach oben springen

#113

RE: ZL1 headed to Kraftwerk

in ZL1 26.02.2013 23:01
von MrDew • Camaro-Infizierter | 259 Beiträge

I'm in europe now but my Rocketship is tucked away in the garage still... was snowing this sunday and its too damn cold for my taste... (TX has 24deg. C atm)

Also I'm still debating on what to do... Get a better insurance stateside and rock my TX plate a bit longer or start the mods and title it here in Switzerland... What to do, what to do?


zuletzt bearbeitet 26.02.2013 23:01 | nach oben springen






Die Foren werden vom Betreiber kostenlos bereitgestellt und gewartet. Der Betreiber verfolgt den Zweck, in gemeinnütziger Weise den Erfahrungsaustausch zwischen Camaro Freunden zu fördern. Die Inhalte dieser Internetpräsenz sind nicht Bestandteil von Chevrolet oder einer Tochtergesellschaft. Markenzeichen, Symbole, sowie Firmennamen sind rechtlich geschützt und werden von uns nur zum Wohle der Rechtsinhaber genutzt. Im Falle von Copyright, Urheber oder Markenrecht Problemen bitten wir Sie, uns umgehend zu informieren. Wir kommen unseren Pflichten nach und werden entsprechendes Material sofort entfernen. Zur Vermeidung unnötiger Rechtsstreitigkeiten und Kosten möchten wir sie bitten uns bereits im Vorfeld zu kontaktieren. Die Kostennote einer anwaltlichen Abmahnung ohne vorhergehende Kontaktaufnahme mit dem Betreiber von camaro2010.de wird im Sinne der Schadensminderungspflicht als unbegründet zurückgewiesen.

Diese Website kann Hyperlinks auf Webseiten Dritter enthalten. Links von dieser Web-Site auf Web-Sites Dritter werden in einem separatem Browser-Fenster geöffnet und nur aus Gründen der Benutzerfreundlichkeit zur Verfügung gestellt. Camaro2010.de distanziert sich ausdrücklich von den Inhalten dieser Webseiten und macht sich fremde Webseiten und ihre Inhalte nicht zu eigen. Für die Inhalte fremder Websites ist Camaro2010.de nicht verantwortlich. Deren Nutzung erfolgt auf eigenes Risiko des Nutzers. Die Inhalte dieser Website werden mit größtmöglicher Sorgfalt erstellt. Der Anbieter übernimmt jedoch keine Gewähr für die Richtigkeit, Vollständigkeit und Aktualität der bereitgestellten Inhalte. Die Nutzung der Inhalte der Website erfolgt auf eigene Gefahr des Nutzers. Namentlich gekennzeichnete Beiträge geben die Meinung des jeweiligen Autors und nicht immer die Meinung des Anbieters wieder. Mit der reinen Nutzung der Website des Anbieters kommt keinerlei Vertragsverhältnis zwischen dem Nutzer und dem Anbieter zustande.





Besucher
10 Mitglieder und 54 Gäste sind Online

Forum Statistiken
Das Forum hat 26430 Themen und 679433 Beiträge.
Besucherrekord: 747 Benutzer (15.01.2023 03:00).